Sinds 2007 interviewt Celia Noordegraaf vrijwel wekelijks een dokter van het Jeroen Bosch Ziekenhuis voor een speciale rubriek op de website van het ziekenhuis ‘Ken je dokter’. Jong, oud, man, vrouw, lang bij het ziekenhuis, kort, diverse specialismen. Van alles komt aan bod.
Al heel snel bleek de rubriek in een grote behoefte te voorzien en hoog te scoren in de bezoekersstatistieken. Patiënten googlen vaak van te voren op de naam van de arts waar zij naar zijn doorverwezen en vinden het prettig om alvast een beetje te hebben kennisgemaakt. Ook collega’s in het ziekenhuis zijn geïnteresseerd in de achtergrond van de dokters die er werken. Onlangs nam adviseur digitale media Sandra van der Vlist van het ziekenhuis het initiatief om de interviews nog beter vindbaar te maken door ze te bundelen onder www.kenjedokter.nl.
De interviews zijn voor Celia Noordegraaf heel belangrijk voor haar netwerk in het ziekenhuis en haar gevoel voor sociale en bestuurlijke verhoudingen in de zorg. De gesprekken geven een goed beeld van wat dokters drijft. Extern dragen ze bij aan het vertrouwen in het ziekenhuis. Een mooi voorbeeld van een win-win situatie.