Van 1999 tot 2002 heb ik een Master of Marketing Strategy gedaan bij de toenmalige Academie voor Management van de Rijksuniversiteit Groningen. De vele gastcolleges over merkmanagement, dienstenmarketing, positionering en andere interessante marketingonderwerpen van mensen uit de academische wereld en de praktijk waren voor mij als corporate communicatiemanager enorm inspirerend. Een aantal modulen vond in Groningen plaats – mijn oude studentenstad -, maar het merendeel was in Nunspeet, in de Sparrenhorst.
Nog steeds biedt de Rijksuniversiteit Groningen postdoctorale opleidingen aan, inmiddels onder het label AOG School of Management. Eén van de vele interessante opleidingen is de leergang Young Leadership voor jonge leiders tussen de 28 en 35 jaar. Kerndocent dr. Inge Nuijten: “De leergang beoogt onafhankelijke meedenkers te ontwikkelen die de organisatie een waardevolle blik op het heden en de toekomst kunnen bieden en in staat zijn een positieve bijdrage te leveren aan de strategie en de processen in de organisatie.” Heel bijzonder om op 14 april a.s. aan deze groep een dagdeel over Strategische Communicatie te mogen invullen.
Morgen start al weer de 6de en voorlaatste module van de leergang Young Leadership. De vijf voorgaande modules waren erg leerzaam, uitdagend, inspirerend en motiverend. Ik kijk er uit naar je bijdrage van morgen. Ik werk zelf in een fusieorganisatie in de zorg en ervaar dagelijks hoe belangrijk communicatie is, in de meest brede zin van het woord. Tot morgen!
Ja, het is inderdaad inspirerend om je in zo’n module te voeden met ervaringen en inzichten van anderen en te reflecteren op wat je er zelf mee kunt. Leuk, dat je jezelf alvast aan me voorstelt. Het is altijd prettig om een beetje te weten met wie je te maken krijgt. Ik wil jullie vooral het strategisch belang van communicatie laten zien en zoveel mogelijk meegeven om te gebruiken in jullie eigen situatie. Tot morgen!