Nieuw medium voor duurzaamheid en innovatie

Mensen nemen hun muziek overal mee naar toe: onderweg, op reis, op het werk en thuis. Die online luisteraars luisteren niet passief, maar ontdekken, combineren en consumeren meer inhoud dan ooit tevoren. Daardoor ontstaan nieuwe stations, zoals New Business Radio. Lekkere muziek wordt op deze zakenzender afgewisseld met nieuws en inspirerende gesprekken over innovatie en duurzaamheid. Internetradio heeft de toekomst. Het aantal smartphone- en tabletgebruikers neemt toe en daarmee groeit ook het digitale-audiopubliek. Dat is de stellige overtuiging van Lars Schotanus en Glenn van der Burg, die vol voor het nieuwe station gaan.

Benen op tafel met marcomprofessionals
New Business Radio zendt 24/7 uit met veelal vooraf opgenomen items. Daarnaast zijn ze dagelijks 1 uur live met een aantal vaste programma’s. Dat aantal gaat omhoog als er meer partners komen.  Zo start Duurzaambedrijfsleven.nl binnenkort met een radiovariant van zijn succesvolle website. Voor communicatie- en marketingprofessionals is het wekelijkse radiomagazine over marketing, communicatie en media interessant. Benen op tafel wordt op vrijdagmiddag uitgezonden van 16.00 tot 17.00 uur. Glenn van der Burg en Ron Lemmens ontvangen professionals in de studio en gaan in ontspannen sfeer met elkaar in gesprek gaan over hun vak. Uiteraard is het ook terug te luisteren.

Linda
Vast item in het magazine is een gesprekje met social media-expert Oliver de Leeuw van Nameshapers, die de topper of dipper van de week bespreekt in social media-land. Op vrijdagmiddag 19 juni was Celia Noordegraaf in de uitzending, samen met Eric van der Loo, oprichter van Migozino. Met Migozino kun je in een aantal simpele stappen een persoonlijk magazine maken met sociale media-berichten. Dat kan van je eigen posts, maar ook van posts van vrienden of van je favoriete artiest, club of vereniging. Wellicht zou het ook interessant kunnen zijn voor events. “Wat zijn jouw marketingtips aan Eric van der Loo”, werd aan Celia Noordegraaf gevraagd. Eric zou gebruik kunnen maken van inzichten uit de gedragspsychologie, zoals de behoefte van mensen om ergens bij te horen of aan status. Als Linda de Mol of een ander rolmodel uit zijn doelgroep enthousiast zou worden over zijn idee, kan het snel gaan. Linda, ben je online?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2006 - 2024 Cumar | Disclaimer