Nieuw boek over Zorgmarketing

Karel Jan Alsem vertaalde zijn vele malen herdrukte boek Strategische Marketingplanning naar de zorg. Samen met Robbert Klein Koerkamp die vele zorgmarketeers interviewde, schreef hij een levendig boek dat als inspiratiebron kan dienen voor ieder die daarmee te maken krijgt.

Toen ik begin 2000 aan de Academie voor Management van de Rijksuniversiteit Groningen een masteropleiding Strategische Marketing volgde, was Karel Jan mijn kerndocent. Door de jaren heen bleven we contact houden en uiteraard ging ik in op zijn verzoek een testimonial te schrijven voor zijn nieuwe boek. Altijd boeiend om eerst alleen ruwe teksten te lezen en daarna het glanzende resultaat van de persen te zien rollen.

Elke geïnterviewde mocht ook foto’s aanleveren en uiteraard ben ik supertrots, dat het ziekenhuis waar ik op dit moment werk, op de cover staat. ‘Zorg met liefde en lef’, heet het boek. Een mooie titel. Werken in de zorg heeft toch iets speciaals en raakt mensen in het hart. Lef is nodig om er ondanks alle beperkingen toch iets van te maken. Dinsdag 12 juni kreeg ik de eerste exemplaren met de post. Uiteraard nam ik twee exemplaren mee naar MARCOM12, waar ik de volgende dag een presentatie moest houden. De boeken vlogen weg. Letterlijk. Ik liet ze even rondgaan en vergat ze in de drukte terug te vragen. Hopelijk voor Karel Jan vliegen ze in de winkel net zo snel weg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2006 - 2024 Cumar | Disclaimer