Netwerkgesprek Marketing & Communicatie in de zorg

De gezondheidszorg mag zich in een groeiende belangstelling verheugen, ook van communicatieprofessionals. Regelmatig krijg ik de vraag om eens te sparren over zorgmarketing of de communicatiefunctie in de zorg. Daarom leek het me een goed idee om van tijd tot tijd een netwerkgesprek te organiseren. Ik kan iets van het nieuwe ziekenhuis laten zien en het een en ander vertellen over de filosofie achter de bouw. Daarbij komt vanzelf de rol van de communicatieafdeling aan bod.

De zorg is inderdaad een dynamische wereld met veel mogelijkheden voor communicatie om een betekenisvolle rol te spelen. Ook de zorg leeft in een glazen huis en het is boeiend om inhoud te geven aan het streven naar transparantie. De zorg bevindt zich in een boeiend veranderproces, waarbij samenwerking met de patiënt en zogenaamde ketenpartners steeds belangrijker wordt. Aan communicatie de uitdaging om een verbindende rol te spelen en relatiemanager te zijn.  Fondsenwerving, kunst, digitale communicatie, klantrelaties, arbeidscommunicatie, duurzaam ondernemen, als corporate communicatiemanager in een zorginstelling heb je een divers takenpakket als je daarvoor open staat.

Het eerstvolgende netwerkgesprek is op maandag 10 maart 2014, 16.00 uur – 17.30 uur in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in ‘s-Hertogenbosch. Je kunt je opgeven via communicatie@jbz.nl.

Eén gedachte over “Netwerkgesprek Marketing & Communicatie in de zorg”

Laat een reactie achter op Karien Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *