Hoe internaliseer je vanuit de corporate identity de gewenste identiteit van je organisatie? Over deze vraag organiseerde de themagroep Corporate Communicatie van Logeion op woensdag 21 januari 2009 een zeer succesvolle workshop. Op het Logeioncongres van 10 en 11 juni 2010 wordt deze workshop opnieuw aangeboden.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat een gewenste cultuurverandering en de gewenste kernwaarden door de medewerkers als noodzakelijk voor een succesvolle toekomst worden gezien? En hoe kunnen we eraan bijdragen dat die kernwaarden door de medewerkers in de juiste gedragsveranderingen vertaald worden? Dit proces, internalisering genoemd, staat centraal bij de inleidingen, workshop en cases tijdens deze bijeenkomst.
In de sessie word je uitgedaagd om mee te denken over gedrag dat past binnen de corporate identity. Dit doen we op twee manieren. We beginnen met een praktische workshop onder leiding van twee deskundigen:
• Corporate identity-deskundige Rene Brounts
• Gedragswetenschapper Myriam Baaten
Daarnaast is er ruimte voor het delen van ervaringen. In het tweede deel van de bijeenkomst vertellen twee organisaties hoe zij de drie pijlers uit de corporate identity mix op elkaar afstemmen.